تا خدا باید راه ها پیمود و رفت

ماییم و نوای بی نوایی بسم ا... اگر حریف مایی

تا خدا باید راه ها پیمود و رفت

ماییم و نوای بی نوایی بسم ا... اگر حریف مایی

شناسنامه
تا خدا باید راه ها پیمود و رفت

تــــــــا خـــــــــدا راهی نیست...
تو خود حجاب خودی ، عاشقانه از زمین برخیز....
به قصد قربت زندگی را به جریان بینداز ، باعشق،با محبت،با خدا،تا خدا راه هموار است....
فقط بگو :
اِلهی وَ رَبِّی مَن لِی غَیرُک
بعد دستان خدا را بگیر و عاشقانه قدم بزن....
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀

https://www.instagram.com/saeghee/

❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀

هر چند اینجا برای خودمون می نویسیم
اما خیلی خوشحال می شیم بدونیم نظر یا احساس شما
در مورد این نوشته ها چیه!
ما رو بی نصیب نذارید... :))
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀

عاقبت یک روز مغرب محو مشرق میشود "

"عاقبت غربی ترین دل نیز عاشق میشود"


"شرط می بندم که فردایی نه خیلی دیر و دور"

"مهربانی ، حاکم کل مناطق میشود"


"هم زمان, سهمیه ی دلهای دلتنگ و صبور"

"هم زمین, ارثیه ی جانهای لایق میشود"


"قلب هر خاکی که بشکافند نشانش عاشقی است"

"هر گلی که غنچه زد نامش شقایق میشود"

"با صداقت آسمان سهمی برابر میدهد"

"با عدالت خاک تقسیم خلایق میشود"

عقل هم با عشق یک نوعی موافق میشود"

"عقل اگر گاهی هوادار جنون شد عیب نیست"


"صبح فردا موسم بیداری آیینه هاست"

"فصل فردا نوبت کشف حقایق میشود"


"دست کم یک ذره در تاب و تب خورشید باش"
"لااقل یک شب بگو کی صبح صادق میشود"


"میرسد روزی که شرط عاشقی دلدادگی است"

"آن زمان هر دل فقط یک بار عاشق میشود "

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

✿ تعلیق ...

سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴ ب.ظ



هرچند باید تولید اثر کرد و از قلم خود نوشت اما گاهی چیزهایی میخوانی که حیف است اگر پخش نشود..

حیف است که تنها بخوانی ...

بخوانید و کمی تلخ کنید روزگار را بر خود...




سلام آقای تدبیر

آقای امید

آقای هورا

آقای شعار

سی دی ات مبارک

چشمانمان روشن


تو امروز می خندی و من

این شاعر گریان

شعر سپیدم را

سیاه می سرایم

تا اعلام عزای خصوصی کنم!

و کامم را

به حلوای مرگ احمدی روشن

-
که همین امروز کشته شد-

تلخ کنم!

*

امروز همه خوشحالند

از اوباما و نتانیاهو گرفته

تا همین حاجی شهرمان

که سجده شکر کرد

"
خدا را شکر امروز

بنز ارزان می شود"

و دلّالی که فریاد می زد:

"
تا مرغ ازان هست

زندگی باید کرد"

و شلیته ای خنده که

"
ساپورت پوستی

با نخ بیست درصد چند؟"

*

بخند!

به آرزویت رسیدی

دیگر

سانتریفیوژها نمی چرخند

سانتریفیوژها

از پشت تیر خورده اند

و امروز آمانو

دهان معصومشان را پلمپ کرد

تا کیک زرد دهیم و

اُوره (!) بسازیم هر دم!

*

خیالتان تخت

سانتریفیوژها

آرام

در تابوت مصلحت خفته اند!

تا شما هر روز

به رقص ثانیه ها بچرخید

و برایشان

فاتحه سعدآباد بخوانید!

خیالتان راحت

خِرخِرهء قُم

در دست نیویورکی هاست

با آن لبخند های شیرین و

ریش های پرفسوریشان!

*

نگران خزانه خالی نباش

قرار است بابا کری

یک مشت دلار کثیف

به قیمت تحفه نطنز

برایتان حواله کند قسطی

تا خزانه چشم های ما

لبریز شود از درد!

دیگر غم مخور

هل من ناصرت را شنیدند

روزگار کشور سیاه نیست!

سیاه

حال پدرم بود

-
هم او که هشت سال خردل ساخت برلین را خورد -

هم او که امروز روی ویلچر

نوش داروی ساخت مرکل را تُف کرد

و اندکی بعد

با دیدن فردوی خاموش

تشنج کرد و لحظه ای جان داد!

سیاه

روزگار مادر بود

که گوشه روسری در دهان می برد

تا دشمن

صدای دردش را نفهد آقا!

سیاه

حال مردم خان العسل است

که توله سگ های سعودی از این پس

بیشتر زهر خورشان خواهند داد

سیاه

حال زنان الزهرا است

که قرار است

پشت دروازه های سوخته شهر

به دیوار تاریخ

میخکوبشان کنند!

سیاه

حال شعر سپید من است

که قصد انتحار

میان خفته ها کرده است!

*

چه زمستان عجیبی

دست ها در جیب

به ترس خروج

دهان ها بسته

ز سوز سکوت

زبان ها مسلول

ز بیم یک فریاد

و چشم ها افتان

چو کور یک بی داد!

***

چه زمستان عجیبی

با نه دی شور گیرد و

در سی دی

مُهر بر دهانش کوبد!

چه زمستان عجیبی

تمام سروها یخ بسته و

پسته های رفسنجان

شکوفه داده اند امروز!

چه زمستان عجیبی...


سلمان کدیور " سلیم "

نظرات  (۹)

  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • سیاه...
    حال شعرسپید من...

    انتخاب خوبی بود..من فکر کردم از کارهای خودته
    :)
    انقدر از این مطالب خوندم کاری که نمیتونم بکنم فقط تاسف
    پاسخ:
    نه بابا
    ما کجاش اینقدر هنر داریم؟
    ولی شعرش محشره
     توش پر حرفه...
    پر از اندوه..
    پر از غرور لگد شده..

    و تکلیف فعلا صبر و صبر و صبر ...
  • سفیـــر نـــور
  • سلام
    دقیقا تو ذهنم اومدی....تو اروند..:)
    پاسخ:
    سلام
    زیارتتون قبول باشه...
    نمیدونی چقدر خوشحال شدم که اینو گفتی...
    خدا رو شکر...
    ایشاا... به دعای شما دوستان منم امسال برای بار اول راهی بشم...

    هوای وصل به سر دارم و رسیدن ها... (گریه)
    که همین امروز کشته شد
    چه تعبیر جالبی بود
    قلمتون روشن
    ای بابا من فکر کردم خودت گفتی
    با اون تیکه اش حال کردم فرستادم
    الان خوندم دیدم نه یکی دیگه سروده
    یه لحظه بی خودی و الکی خوشحال شدم
    پاسخ:
    خب من که اول و آخرش گفته بودم...
    تقصیر خودتونه ، یه کمی آرومتر ، چقدر عجله میکنید!!!!
    سلام زهرا خانم
    شعر متفاوتی بود. من هم خوندم. ولی ترجیح می دم براش نظری ندم! 
    یعنی واقعا تو اون سریال کلاه پهلوی میاد میگه مجلس زنونه فتنه انگیزه؟؟ تو رسانه ملی؟ واقعا تعجب کردم. چطور توی عواملش زن نبوده که اعتراض کنه؟ آخه همه ی مجالس که اینجوری نیست.
    پاسخ:
    نمیدونم شایدم من دارم اشتباه میکنم ، ولی یادمه یه چیزی تو این مایه ها گفته شد!!!
    [گل]
    پاسخ:
    :)
  • طلبه امروزی
  • سلام و درودی

    مسئله مجازات مرتد یکی از مسائل جنجال برانگیز فقه اسلامی است به طوری که می توان در مباحث سنتی ارتداد مناقشات جدّی ای مطرح کرد و آن را از منظر اخلاقی و روح قرآن و حکم قرآن بازشناسی کرد . ما در مقاله ای بنام «مُرتد را بکشید...!» این مسئله را از لحاظ عدالت و قرآن و مسئله حق حیات بررسی و بی پرده «نقد» کردیم .

    خواندن این مقاله برای کسانی که در حکم «مجازات مرتد» شبهه دارند می تواند بسیار راهگشا باشد .

    نظر خود را درباره مقاله «اعلام» نمایید و «نقدهای» خود را گزارش کنید .

    + : فایل «PDF» مقاله .

  • والضحی _ میم
  • در مملکت چو غُرّش شیران گذشت و رفت

    این عوعو سگان شما نیز بگذرد

    آن کس که اسب داشت، غُبارش فرونشست

    گرد سُم خران شما نیز بگذرد




    زین کاروان­سرای بسی کاروان گذشت

    ناچار کاروان شما نیز بگذرد


     چرا باید از یه سوراخ دوبار گزیده شویم مگر ما مومن نیستیم

    مومن نیستیم؟!

    ایران ببار...
    به یتیمی آرمیتاها و علیرضاها...
    :)
    پاسخ:
    :(

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی